Tallink Silja Linen laivat ja Viking Linen laivat liikennöivät tämän hetkisen tiedon mukaan
normaalin aikataulun mukaisesti 11.-24.3.2024 lakoista huolimatta.
Lakot eivät vaikuta Matkapoikien tilausajokuljetuksiin, kotimaan kuljetukset ajetaan tämän hetken tiedon mukaan normaalisti.
(päivitetty to 7.3.2024)
------------
Matkailuun liittyvät viranomaisohjeistukset herättävät
paljon kysymyksiä. Olemme koonneet yhdelle sivulle tärkeimpiä ohjeita,
jotka
on hyvä huomioida ennen matkalle lähtöä. Lue lisää alla olevasta linkistä.
Matkustajan on
itsenäisesti huolehdittava kunkin matkakohteen vaatimusten mukaisista
todistuksista, joita matkustaja tarvitsee matkaansa varten. Näitä voivat
olla myös esim. todistus negatiivisesta Covid-19 testistä, tai saadusta
Covid-19
rokotussuojasta.
Tarkemmat maakohtaiset tiedot ovat saatavilla ensisijaisesti kohdemaan
viranomaisilta. Linkit maakohtaisten viranomaisten sivuille EU:n
alueella RE-Open EU -sivustolta.
Matkustajan
on hyvä varmistaa matkavakuutuksensa kattavuus. Mahdollisen
sairastumisen vuoksi aiheutuneet ylimääräiset kustannukset
(esim. majoitus ja kotiin paluu matkaohjelmasta poiketen) ovat
matkustajan vastuulla.
HUOM!
Joissain matkavakuutuksissa on rajoituksia mm. pandemiatilanteisiin
liittyvissä korvauksissa. Varmista vakuutusyhtiöltäsi etukäteen, että
matkavakuutussuojasi kattaa myös mahdollisen koronahoidon matkan aikana
ja kotiuttamisen sekä näiden johdosta syntyvän matkankeskeytyksen tai
koronaoireiden aiheuttaman matkan peruuntumisen ennen lähtöä Suomesta.
Korona-epäilyiden ja -tartuntojen yhteydessä on tavallista olla
karanteenissa eli eristyksessä, kunnes koronaepäily voidaan purkaa tai
potilas on parantunut. Sairaana tai altistuneena et voi osallistua
ryhmämme ohjelmaan tai matkustaa eteenpäin. Mahdollisen altistumisen
vuoksi aiheutuneet ylimääräiset kustannukset (esim. majoitus ja kotiin
paluu matkaohjelmasta poiketen) ovat matkustajan vastuulla. Varmista
kattaako matkavakuutuksesi myös nämä kustannukset.
Ohjeita matkustukseen sivulta löytyvät hyödylliset linkit viranomaisten julkaisemiin matkustussuosituksiin ja mahdollisiin maahantulorajoituksiin.
Matkapojat Oy huolehtii jokaisesta asiakkaastaan siten, että kontaktoimme henkilökohtaisesti kaikki ne asiakkaamme, jotka ovat tehneet matkavarauksen peruutettaville lähdöille.
Mikäli varaamasi matka peruuntuu, olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian. Jos matkavarauksesi on osa räätälöityä ryhmävarausta, olemme siinä tapauksessa yhteydessä ryhmän yhteyshenkilöön / ryhmänkerääjään, joka tiedottaa sinua ja muita ryhmän jäseniä varaukseen liittyvistä muutoksista. Yhteydenotoissa toimimme ruuhkatilanteessa aikajärjestyksessä.
Mikäli varaamasi matka
peruuntuu matkustusrajoitusten vuoksi (esim. Covid-19 pandemia), voit valita seuraavista vaihtoehdoista sinulle sopivimman vaihtoehdon:
* varauksen arvoinen lahjakortti jolloin voit lähteä matkaan
myöhemmin
* matkustusajankohdan siirto myöhempään lähtöpäivään, jos kyseiselle matkalle on tarjolla
lisälähtöjä
* vaihto peruuntuneen matkan arvosta toiseen matkaan
* rahapalautus (huom! pandemiatilanteissa asiakaspalautuksissa mahdollisesti käsittelyruuhkaa)
Matkapoikien myyntipalvelu palvelee puhelimitse numerossa 010
2323 200 (ma-pe 10-16) ja verkkopalvelu osoitteessa www.matkapojat.fi. Mikäli sinulla on matkaasi koskevaa akuuttia asiaa myyntipalveluaikojen ulkopuolella, voit olla yhteydessä Matkapojat Oy:n päivystysnumeroon, jonka löydät matkavarauksesi liitteestä.